måndag 27 augusti 2012

Sammanfattning Sanning eller Konsekvens


Sida 28:
Bundit,kopplet,Hunden?,Ovänlig,Drömmande,klappa,tyckte om,näsan,otålig,gänget,tillfällighet,prata

Sammanfattning: Jag hade bundit Cookie utanför. Hon blev jätteglad när jag satte mig på huk och knöt loss kopplet. 
  • Vad heter hunden? frågade Karin.
  • Cookie. svarade jag. Ingen annan var här och det fanns inga skäl att vara ovänlig. 
  • Cookie. sa Karin drömmande. Får jag klappa?
  • Visst. Cookie brukade inte tycka om främmande människor, men Karin tyckte hon om från första början. Hon slickade Karin på näsan och viftade på svansen. jag började bli otålig. Jag skulle gå förbi stället i parken där gänget brukade stå, som av en tillfällighet. Kanske skulle de prata med mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar