måndag 27 augusti 2012

Hattanalys


Hatt analys

Jag heter Madeleine och jag är 13 år. I min familj är vi fem personer. Mina föräldrar och mina två bröder Rikard,min storebror och Andreas, min lillebror. Vi hade fem marsvin, men var tvugna att lämna bort dem till min mammas kusin. Vi har två fritidshus. Ett ligger vid havet och det andra i skogen. 

Jag älskar djur och att vara ute. Därför gillar jag vårt sommarhus vid stranden,eftersom jag älskar vatten,och att bada. I vårt hus i skogen kan jag gå långa promenader i skogen. På somrarna seglar jag, och jag är ganska bra på det. Jag går på seglingsläger med mina seglingskompisar. Böcker har jag alltid gillat,jag är något av en bokslukare. Att skriva sagor gillar jag också att göra. På fritiden spelar jag tennis i tävlingsgruppen. Jag spelar flöjt på kulturskolan, och det går ganska bra.

Jag gillar inte när folk inte lyssnar. Som när man säger att man inte gillar något, struntar de i det och tvingar en att göra det ändå. Jag gillar inte sådana som låter vatten och lampor stå på i onödan. 

Jag blir arg när människor plågar djur, eller inte bryr sig om att de är levande varelser och använder de som redskap. När jag seglar är jag lycklig. Det är en av de bästa sakerna jag vet!

    

6 kommentarer:

  1. Det var bra skrivit och jag gillar det du har skrivit och det där med seglingen var intressant och den var bra. :D :P

    SvaraRadera
  2. Madde bra skrivit! Bra styckindelning och du fick med mycket. Jag kommer inte på något som du kunde gjort bättre. :)
    Jag visste inte att ni hade två fritidshus.

    SvaraRadera
  3. Fint skrivet jag håller med dig om att det är hemskt att man plågar djur!
    Allting är bra skrivet med styckindelning, kanske du kan tänka på mellanslag efter kommat? Eller jag tror i alla fall att man skriver det sååå...
    Eftersom jag redan visste ganska mycket om dig så var det inte mycket som var nytt, men jag visste inte att du gillar att gå långa promenader!
    Fint!

    SvaraRadera
  4. du har skrivit ganska mycket så nu vet jag lite mer om dig.
    jag kan ge tips till dig om att du ska läsa igenom din text innan du lägger ut den för att det står lite konstigt i vissa rader.
    allt var bra inget var dåligt.

    SvaraRadera
  5. Positivt: Jag gillar det verkligen en varierad text och bra skriven

    Tips: "Snälla" skriv ett inlägg med en av dina sagor hört att de är bra

    Intressant: Jag visste inte att du gillade promenader, intressant!!!

    SvaraRadera
  6. P.Du fick med massor på en liten text. Vilket var väldigt bra.

    M. Det var en rad som jag tyckte var konstig eller så är det jag som inte kan förstod ...men ändå=)

    I.Jag visste inte att du hade två stycken fritidshus trodde ni bara hade ett.

    PS. Fin blog

    SvaraRadera